Kedves Brand, mondd el nekem, milyen szín legyen a védjegyem?

Henry Ford egyszer azt mondta, hogy “Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek.” Ennek szellemében lássuk, milyen hatást válthatsz ki vásárlóidból, ha az arculatodban a fekete helyett, vagy mellett más színt is használsz.

A vásárlók több, mint 80%-a választ csak színek alapján, ezért egy jól eltalált árnyalat az arculat tervezésekor kiemelt fontossággal bír. Ennek eredményeként a brandépítésben és marketingben is egyre tudatosabb a színválasztás, mivel a márkák felismerték, hogy a szín nem csupán esztétikai kérdés, jelentős szerepet játszhat a fogyasztói megítélés, és magatartás alakításában, érzelmeket és értékeket tudunk kommunikálni általuk.

A cikk sorozat első részében szeretném bemutatni Neked a leggyakrabban választottakat, valamint azt, hogy a márkák hogyan használják ezeket a színeket a célközönségükkel való mélyebb szintű kapcsolatteremtésre.

+ fehér: A fehéret gyakran a tisztasággal, és az ártatlansággal társítják, az egyszerűség és a modern minimalizmus egyik fő színe. A béke és a nyugalom szimbólumának is tekinthető. Egyes kultúrákban a fehér a gyászhoz vagy a temetéshez kapcsolódik. Általánosságban elmondható, hogy a fehér semleges szín, amely más színekkel remekül kombinálható, így különféle hangulatokat és érzéseket ki lehet váltani vele.

+ fekete: Az időtlen elegancia és luxus egyik védjegyeként gondolunk rá. Ki ne ismerné például Coco Chanel kis fekete ruháját, és a hozzá kapcsolódó életérzést?  Egy abszolút erőteljes árnyalat, amelyet gyakran a kifinomultsággal és formalitással társítanak. A hatalom, a titokzatosság és a lázadás érzéseit is közvetítheti. A divatban és a dizájnban a fekete népszerű választás, mert sokoldalú, és képes drámai és kontrasztos érzetet kelteni. Azonban olyan negatív érzelmekkel is kapcsolatba hozható, mint a félelem, a gyász és a halál, mert sok kultúrában a fekete a gyász és a szomorúság színe. Érdemes más színekkel párosítani: a fekete-fehér igazi jolly joker, de nagyon jól mutat arannyal vagy ezüsttel is.

+ bézs: A bézs meleg és semleges szín, amelyet gyakran a nyugalommal, az egyszerűséggel és a megbízhatósággal társítanak. Az elegancia és a kifinomultság szimbólumának is tekinthető. A lakberendezésben a bézst gyakran használják alapszínként, mert sokoldalú és sok más színnel kombinálható. Egyesek azonban a bézst kissé tompának vagy unalmasnak találhatják, mivel hiányzik belőle az élénkebb színek merészsége. Összességében a bézs egy időtlen szín, amely sokféle környezetben használható a kényelem és a stabilitás érzetének megteremtésére.

+ rózsaszín: Romantikus,  lágy, nőies és művészi témáknál remekül mutat, mivel fiatal és bohókás életérzést közvetít. A rózsaszín népszerű szín a divatban, különösen a nőknek és lányoknak szánt termékekben. Egyes kultúrákban a rózsaszín a remény vagy a hála szimbóluma. A lakberendezésben a rózsaszínt gyakran használják hálószobákban és bölcsődékben, nyugtató hatása miatt. A rózsaszín azonban olyan negatív érzelmekkel is kapcsolatba hozható, mint a gyengeség, a naivság és az éretlenség. Épp ezért érdemes arra figyelni, hogy inkább kiegészítő arculati színként használjuk, vagy tanácsosabb a mélyebb árnyalatait előnyben részesíteni, ha a márkád elsődleges színének szánod. 

+ barna: Meleg és békés szín, földszín lévén gyakran a stabilitással, megbízhatósággal és kényelemmel társítanak. A biztonság, az egyszerűség és a természetesség érzését is kiválthatja. A barna a belsőépítészet kedvelt színe, mert képes az otthonosság érzetét kelteni. A divatban és a designban a barnát gyakran használják semleges vagy alapszínként az élénkebb árnyalatok kiegyensúlyozására. Azonban olyan negatív érzelmekkel is kapcsolatba hozható, mint az unalom és a depresszió. Egyes kultúrákban a barna az alázat vagy a szegénység szimbóluma. Ha az idősebb generációt is szeretnéd elérni, abszolút jól döntesz, ha belecsempészed a barnát is az arculati színeidbe.

+ arany: Az arany fényűző és tekintélyes szín, amelyet gyakran a gazdagsággal, a sikerrel és a kifinomultsággal társítanak. A melegség, a csillogás és a gazdagság érzését is kiválthatja. Népszerű szín a márkaépítésben és a marketingben, különösen a high-end márkák esetében. A belsőépítészetben az aranyat gyakran használják kiegészítőként, hogy az elegancia és a kifinomultság érzetét keltsék. Az arany azonban olyan negatív érzelmekkel is kapcsolatba hozható, mint a kapzsiság, az arrogancia és a materializmus, ezért óvatosan kell használni, nehogy az anyagiasság érzetét keltse.

 

folytatjuk..