A weboldal létrehozása ijesztő feladat lehet és könnyen rémálommá is válthat, ha nem ismered a web design alapjait. Mivel rengeteg szempontot kell figyelembe venni, az elrendezéstől, a használt színsémán át a megjelenített tartalomig, könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem szánunk elég időt a tervezésre, a stratégiai megközelítésre.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem Neked azokat a legfontosabb támpontokat, amelyeket, ha megfogadsz és a gyakorlatban is hasznosítani fogod, nem csak egy látványos és jól működő honlap tulajdonosa lehetsz, hanem kiemelkedő webes megjelenést tudsz biztosítani a márkád számára.

 +1 Határozd meg a célokat!

Ez az egyik, ha nem a legfontosabb tanácsom számodra, hiszen minden mást könnyebben tudsz később is változtatni, de ha az alapok rosszak, vagy hiányosak, hosszú és költséges módon tudod utólag korrigálni.

Gondold át, hogy mi a fő célkitűzésed, a konverziós targeted, ki a célközönséged, és őket hogyan, milyen módon tudod megszólítani? Mielőtt ténylegesen elmerülnél a tervezésben fontos, hogy megtaláld ezekre a kérdésekre a választ, mert csak így tudsz olyan honlapot létrehozni, ami maximálisan rezonál a célközönséged igényeivel.

 +2 Legyen drótváz tervezeted!

Szoktam mondani: less is the new more, vagyis a kevesebb az új több, ami a web designban és tervezésben nem csak egy üres frázis. Gondolj csak bele abba, hogy egy zsúfolt, vagy zavaros honlap Téged is eltántorítana és visszafordítana, épp ezért hangsúlyozom annyira, hogy mennyire lényeges a világos és intuitív, felhasználóbarát webhely struktúra, ami segít a felhasználóknak gyorsan megtalálni azt, amit keresnek. Ehhez szükséges a drótváz terv, és a konverziós út meghatározása is, így a leendő látogatóid számára könnyen használható és navigálható lesz az oldalad.

 

+3 Használj reszponzív megjelenést!

Ezt a cikket is mobilon olvasod, igaz? A mai rohanó digitális világunkban minden eddiginél többen az okostelefonunkat használjuk böngészésre, ezért kulcsfontosságú, hogy a honlapod a mobilfelhasználók igényeinek figyelembevételével tervezd meg. A reszponzív kialakítás olyan, amely alkalmazkodik a különböző képernyőméretekhez, így a weboldal minden nézethez igazodik, optimalizált lesz a megjelenése. A reszponzív tervezésre összpontosítva javíthatod a felhasználói élményt is, és szélesebb közönséget szólíthatsz meg.

 

TIPP: Bontsd fel a tartalmat rövidebb szekciókra, bekezdésekre, használja a figyelemfelkeltő címsorokat és alcímeket a tartalom rendszerezéséhez.

 

folytatjuk..